Poluarea interioara in scoli si starea de sanatate: Retea de observatie la nivelul Europei (SINPHONIE)

Titlul proiectului

POLUAREA INTERIOARA IN SCOLI SI STAREA DE SANATATE: RETEA DE OBSERVATIE LA NIVELUL EUROPEI (SINPHONIE)

Programul de finantare

Comisia Europeana (Directoratul pentru Sanatatea si Protectia Consumatorului) (SANCO)

Obiective

Proiectul SINPHONIE este un proiect complex de cerecetare care acopera mai multe arii de interes precum sanatatea unor grupuri populationale, mediul inconjurator, transportul, schimbarile climatice si are drept scop principal imbunatatirea calitatii aerului din interior in scoli si gradinite.

Obiectivele proiectului SINPHONIE sunt urmatoarele:

Revizuirea cercetarilor anterioare referitoare la calitatea aerului de interior si a impactului asupra sanatatii si evaluarea relevantei obiectivelor si concluziilor cercetarilor;

Evaluarea mediului interior si exterior din scoli si a impactului acestuia asupra sanatatii prin:

  • Masurarea si evaluarea parametrilor fizici, precum si a poluantilor chimici si biologici care se gasesc in aerul de interior, in scoli si gradinite din Europa, pentru a obtine noi date de expunere;
  • Evaluarea impactului factorilor externi, cum ar fi traficul si schimbarile climatice, asupra mediului din scoli;
  • Obtinerea unor date despre starea de sanatate a copiilor si despre efectele asupra sanatatii pe care le are mediul de interior, prin chestionare, teste clinice si evaluari ale sanatatii.

Managementul riscurilor si oferirea de recomandari prin:

  • Evaluarea impactului aerului de interior din clase asupra sanatatii si performantelor copiilor;
  • Elaborarea de ghiduri cu masuri de remediere pentru imbunatatirea calitatii aerului din scoli;
  • Diseminarea rezultatelor proiectului si a recomandarilor actorilor relevanti, care au abilitatea de a lua masuri in acest domeniu.

Durata proiectului: 2010-2012

Parteneri

Comitetul de coordonare al proiectului:

  • Regional Environmental Center (Ungaria), Instituto de Engenharia Mecanica – Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto (Portugalia), National Institute of Environmental Health (Ungaria), Joint Research Centre Institute for Health and Consumer Protection (Comisia Europeana)
  • Parteneri: Institute for Public Health (Albania), Institute of Environmental Health, Medical University, Vienna (Austria), Planning and Coordination Substances and Analysis, Umweltbundesamt GmbH, Vienna (Austria), Flemmish Institute for Technological Research (Belgia), Institute of Public Health (Bosnia si Herzegovina), Laboratory Center for Health Risk Assessment (Bulgaria), Larnaca General Hospital (Cipru), State General Laboratory (Cipru), National Public Health Institute (Cehia), Health Board (Estonia), National Institute for Health and Welfare (Finland), Université Pierre et Marie Curie Paris 06 (Franta), Centre Scientifique et Technique du Batiment (Franta), Umweltbundesamt (Federal Environment Agency) (Germania), University of Western Macedonia (Grecia), National Kapodistrian University of Athens (Grecia), Università degli Studi di Milano (Italia), Università degli Studi di Siena (Italia), National Research Council Institute of Biomedicine and Molecular Immunology, Palermo (Italia), Fondazione Salvatore Maugeri (Italia), Kaunas University of Technology (Lituania), University of Malta (Malta), Organisation for Applied Scientific Research (Olanda), Public Health Service Gelderland Midden (Olanda), Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (National Institute for Public Health and the Environment) (Olanda), NILU Norsk institutt for luftforskning (NILU Norwegian Institute for Air Research) (Norvegia), Institute of Occupational Medicine and Environmental Health (Polonia), Centre for Environmental and Marine Studies (CESAM) and University of Aveiro (Portugalia), Babes-Bolyai University (Romania), Institute Vinca (Serbia), Medical Center Dr Dragisa Misovic (Serbia), Public Health Authority (Slovacia), Uppsala University (Suedia), University College London, ULC Consultant (Marea Britanie), Regional Environmental Center country offices (Albania, Bosnia si Herzegovina, Cehia, Ungaria, Polonia, Slovacia, Serbia).

Rezultate

In cadrul proiectului SINPHONIE, vor fi efectuate in teren studii de mediu si sanatate, iar rezultatele vor fi analizate in contextul informatiilor existente in acest domeniu de studiu, conducind la o evaluare complexa a riscului si impactului calitații aerului din interiorul claselor asupra sanatatii si performantelor scolare ale copiilor.
Studiile in teren vor fi efectuate pe perioada anotimpului rece, deoarece sistemele de incalzire au un impact semnificativ asupra nivelelor de poluati din aerul interior.La finalizarea studiilor, vor fi elaborate recomandari pentru factorii de decizie politica, arhitecti, administratori de cladiri, elevi si personalul din scoala, privind modul de imbunatatire a calitatii aerului interior, in scolile din Europa.

Website proiect:

www.sinphonie.eu

Anunțuri FSIM

Evenimente recente

  • ADMITERE FACULTATEA DE STIINTA SI INGINERIA MEDIULUI NIVEL MASTER, SESIUNEA IULIE 2017

    ADMITERE FACULTATEA DE STIINTA SI INGINERIA MEDIULUI NIVEL MASTER, SESIUNEA IULIE 2017

    Admitere Facultatea de Stiinta si Ingineria Mediului nivel master, sesiunea iulie 2017 Oferta educationala, nivel master, pe domenii si specializari Domeniul SIINTA MEDIULUI Gestiunea și protecția mediului – IF și  IFR Evaluarea riscului și securitatea mediului – IF și IFR …
  • ADMITERE FACULTATEA DE STIINTA SI INGINERIA MEDIULUI NIVEL LICENTA, SESIUNEA IULIE 2017

    ADMITERE FACULTATEA DE STIINTA SI INGINERIA MEDIULUI NIVEL LICENTA, SESIUNEA IULIE 2017

    Oferta educationala, nivel licenta pe domenii si specializari Domeniul STIINTA MEDIULUI Ştiinţa mediului, cu frecvenţă, română Ştiinţa mediului, cu frecvenţă, maghiară Ştiinţa mediului, cu frecvenţă, maghiară,  cu şcolarizarea la Sfântu Gheorghe Domeniul INGINERIA MEDIULUI Ingineria mediului, cu frecvenţă, română Ingineria …
  • Scoala Altfel: EDUCATIE PRIN STIINTA

    Scoala Altfel: EDUCATIE PRIN STIINTA

    Scoala Altfel: EDUCATIE PRIN STIINTA Programul propus de Facultatea de Știința și Ingineria Mediului răspunde unei nevoi actuale de informare și educație non-formală a elevilor, fiind în același timp gândit și în scopul promovării științei în rândul elevilor, a atragerii …