Facultatea de Știința și Ingineria Mediului

Practică 2024-2025

Variante și opțiuni de practică – an universitar 2024-2025 – Facultatea de Știința și Ingineria Mediului

Varianta de practică a.

1. Centrul de Radioactivitatea Mediului si Datare Nucleară (Studenți eligibili: an I și II SM, respectiv II și III IM)

Termen limită de înscriere: Cât mai curând posibil; nu mai târziu de 9 decembrie 2025.

Cadru didactic responsabil: Lector dr. Anca AVRAM (Contact: anca.giurgea@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

2. Laboratorul ACTRIS/RADO UBB 

Numărul de locuri: 4

Termen limită de înscriere: Cât mai curând posibil; nu mai târziu de 9 decembrie 2025.

Studenți eligibili: studenți care au urmat cursul de Teledetecție aplicată

Cadrele didactice responsabile:

Lector dr. Horațiu Ștefănie (contact: horatiu.stefanie@ubbcluj.ro)

Lector dr. Andrei Radovici (contact: andrei.radovici@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

3. ICI-BNS, Centrul de radioactivitatea mediului si datere nucleară

Cadru didactic responsabil: Conf dr. Robert Begy (Contact: robert.begy @ubbcluj.ro)

Termen limită de înscriere: Cât mai curând posibil; nu mai târziu de 9 decembrie 2025.

Documente necesare și condiții:

4. Proiect PNRR-III-C9-2022 – I5 PNRR/2022/component nr. 9/investiția nr.5: Cercetarea integrate și soluții sustenabile pentru protecția și restaurarea ecosistemelor din bazinul inferior al Dunării – zona costieră a Mării Negre – ResPonSE

Numărul de locuri: 10

Termen limită de înscriere: Cât mai curând posibil; nu mai târziu de 9 decembrie 2025.

Cadru didactic responsabil: Lector dr. Carmen Roba (Contact: carmen.roba@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

5. Proiect EcoVoce Speak Up! – Monitorizarea problemelor de mediu cu ajutorul Informațiilor Geografice Voluntare prin implicarea comunităților locale

Numărul de locuri: 2

Termen limită de înscriere: 1 decembrie 2024.

Cadru didactic responsabil: CS III dr. Lucrina Ștefănescu (Contact: lucrina.stefanescu@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

Studenții trebuie să cunoască bine limba engleză și să lucreze în echipă. Stagiul de practică acoperă 80 – 96 ore de practică, începe în noiembrie 2024 și se termină în 30 aprilie 2025

6. Proiect Sustainable Future: INTEGRArea pe piața muncii pentru Școala de Inginerie și Tehnologie a UBB (INTEGRA) 

Cadru didactic responsabil: Lector dr. Dorin Manciula (Contact: dorin.manciula@ubbcluj.ro)

Toate informațiile și detaliile vor fi publicate pe site în momentul începerii proiectului (estimare – semestrul II 2024-2025)

Observații

Evaluarea va fi făcută de responsabilul opțiunii de practica. În vederea trecerii notelor în catalog, acestea vor fi trimise responsabililor de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula)

Fișa de activitate în cadrul fiecărei opțiuni va fi întocmită de cadrul didactic responsabil și va fi comunicată studentului. Ea suplinește Raportul de activitate, cuprinzând totodată și competențele dobandite de student pe parcursul stagiului (în conformitate cu competențele din suplimentul de diploma al domeniului și ciclului urmat de student)

Variantele de practică b. și c., Parteneri de practică

Varianta b.,  conform Listei de Parteneri FȘIM

Varianta c., conform opțiunii studenților (Parteneri identificați de studenți)

Termen limită de înscriere: Cât mai curând posibil; nu mai târziu de 15 februarie 2025

Cadrele  didactice responsabile: 

Conf. dr. Mălina PETRESCU-MAG (contact:malina.petrescu@ubbcluj.ro (domeniul SM)

Lector dr. Dorin Manciula (contact: dorin.manciula@ubbcluj.ro)  (domeniul IM)

Documente necesare și condiții:

Observații:

Evaluarea va fi făcută de responsabilii de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula) la datele stabilite pentru cele 2 sesiuni (vară, toamnă 2025)

Aceasta opțiune de practică poate acoperi orice număr de ore de practică, în funcție de numărul de ore la disciplina Practică profesională din Planul de Învățământ al specializării studentului

Varianta de practică d., Internship, voluntariat

  • Asociația TĂȘULEASA SOCIAL (Tășuleasa, Bistrița-Năsăud) sau altă entitate

Cadru didactic responsabil: Conf. dr. Nicoleta Brișan (Contact: nicoleta.brisan@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

Observații:

Evaluarea va fi făcută de responsabilii de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula) la datele stabilite pentru cele 2 sesiuni (vară, toamnă 2025)

Lista va fi completată de facultate pe măsură ce apar opțiuni. Entități pot fi identificate și de studenți. Opțiuni pot fi identificate și de studenți.

Varianta de practică e.,  Aplicații de teren/școli de vară

  • Aplicație practică de primăvară

Cadru didactic responsabil: Conf. dr. Liviu Muntean (Contact: liviu.muntean@ubbcluj.ro)

Termen limită de înscriere: Nu mai târziu de 15 martie 2025

Documente necesare și condiții:

Observații:

Evaluarea va fi făcută de responsabilul opțiunii de practică. În vederea trecerii notelor în catalog, acestea vor fi trimise responsabililor de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula

Aplicația se va desfășura într-o perioadă din luna mai 2025 comunicată ulterior  Detalii privind numărul de locuri, condițiile de organizare vor fi, de asemenea, comunicate până la sfârșitul semestrului I

 

  • Aplicație practică itinerantă (linia maghiară Cluj și extensia Sf. Gheorghe) 

Perioada: 30 aprilie – 4 mai 2025

Traseu:  Cluj – Sf. Gheorghe – Rezervația de bizoni Vama Buzaului – Vulcanii Noroioși – Muntele Roșu – Observator Seismologic – Vârful Ciucaș – Sfântu Gheorghe – Cluj

Cadrele  didactice responsabile: 

Dr. Artur Ionescu (Contact: artur.ionescu@ubbcluj.ro)

Lector dr. Melinda Vigh (Contact: melinda.vigh@ubbcluj.ro)

Termen limită de înscriere: Nu mai târziu de 15 martie 2025

Documente necesare și condiții:

Observații:

Evaluarea va fi făcută de responsabilii opțiunii de practica iar după evaluare, notele vor fi trecute în catalog de responsabilul de practică linia maghiară Lector dr. Melinda Vigh

 Detalii privind condițiile de organizare vor fi, de asemenea, comunicate până la sfârșitul semestrului I

 

  • Școala de vară Coronini[1] – Evaluarea calității și managmentul resurselor de apă în anumite sectoare reprezentative ale fluviului Dunărea

Perioada: 8 – 13 septembrie 2025

Cadrul  didactic responsabil: Conf. dr. Nicoleta Brișan (Contact: nicoleta.brisan@ubbcluj.ro)

Termen limită de înscriere: Nu mai târziu de 15 martie 2025

Documente necesare și condiții:

Observații:

Evaluarea va fi făcută de responsabilul scolii de vară.  În vederea trecerii notelor în catalog, acestea vor fi trimise responsabililor de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula) IM (Lector dr. Dorin Manciula)

Realizată în parteneriat cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Geologie și Geoecologie Marină (GeoEcoMar) . Finanțare ME. Numărul de locuri disponibile vor fi comunicate  până la începutul semestrului II (se va ține seama în principal de ordinea înscrierii)

[1] Școlile de vară sunt activități extracurriculare și nu sunt organizate pentru practica studenților. La cerere însă, activitățile desfășurate în cadrul acestora pot fi echivalate și recunoscute ca practică

 

  • Școala Internațională de vară1, Insula Vulcano – Vulcano, Sicilia, Italia

Perioada9-13 iunie 2025

Tematicigeologie , geochimice, vulcanologie

Termen limită de înscriere: 30 aprilie 2025

Cadrul  didactic responsabil: Dr. Artur Ionescu (Contact: artur.ionescu@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

Observație:

Evaluarea va fi făcută de responsabilul scolii de vară.  În vederea trecerii notelor în catalog, acestea vor fi trimise responsabililor de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula)

Fără taxă de înregistrare. Costurile pentru transport și cazare vor fi suportate în totalitate de studenți.

[1] Școlile de vară sunt activități extracurriculare și nu sunt organizate pentru practica studenților. La cerere însă, activitățile desfășurate în cadrul acestora pot fi echivalate și recunoscute ca practicăv

  • 3rd Carpathian Fluid Geochemistry Summer School 

Perioada: 21-26 iulie 2025

Tematici: geochimie, vulcanologie, geologie, hidrologie

Termen limită de înscriere: Nu mai târziu de 15 februarie 2025

Cadrul  didactic responsabil: Dr. Artur Ionescu (Contact: artur.ionescu@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

Observație:

Evaluarea va fi făcută de responsabilul opțiunii de practica care, după evaluare, în vederea trecerii notelor în catalog, va  transmite notele responsabililor de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula)

 

  • Școala de vară internațională în știința mediului (linia maghiara)

Organizată în colaborare cu Universitatea de Servicii Publice din Ungaria, în Ungaria la Baia

Perioada: iulie 2025

Cadrul  didactic responsabil:  Conf.dr. Begy Robert (Contact: robert.begy@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

Observații:

Participare gratuită

Evaluarea va fi făcută de responsabilul opțiunii de practica care, după evaluare, în vederea trecerii notelor în catalog, va  transmite notele responsabililor de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula)