Concurs de acordare a gradațiilor de merit 2025
Calendarul intern al Facultății de Știința și Ingineria Mediului pentru concursul de acordare a gradațiilor de merit 2025 de către UBB :
- 18 septembrie 2025 – afișarea concursului/calendarului la nivel FȘIM;
- 19 – 24 septembrie 2025 – înscrierea candidaților;
- 25 septembrie 2025– evaluarea candidaților de către comisia de evaluare și afișarea rezultatelor evaluării
- 26 septembrie 2025 – depunerea contestațiilor;
- 29 septembrie 2025– soluționarea contestațiilor ;
- 30 septembrie 2025– validarea rezultatelor finale de către Consiliul Facultății și afișarea rezultatelor finale (în cazul gradațiilor acordate la nivel de facultate);
În vederea participării la concursul pentru acordarea gradațiilor de merit, candidații întocmesc și depun, în termenul și la locul menționat în anunțul de concurs, un dosar de concurs.
Dosarul de concurs al candidatului trebuie să cuprindă următoarele documente:
- cererea de înscriere la concurs (Anexa 1 din Metodologia UBB);
- CV-ul în format Europass;
- fișa de autoevaluare, pe ultimii 5 ani universitari (perioada de referință 01. 10. 2020 –19. 09. 2025, Anexa 2.1. pentru personalul didactic din Metodologia UBB
- declarația pe propria răspundere privind faptul că informațiile se referă la propria activitate desfășurată în UBB și corespund adevărului (Anexa 3 din Metodologia UBB).
Documentele trebuie semnate de către candidat (în original). Dosarele de concurs se depun la Secretariat/ secretar șef până la data de 24 . 09. 2025 ora 15.30.
Numărul gradațiilor de merit care se scot la concurs în anul 2025 la Facultatea de Știința și Ingineria Mediului – pentru personalul didactic sunt în număr de 3, acestea fiind repartizate astfel:
- 1 gradație pentru Departamentul de Analiza și Ingineria Mediului
- 2 gradații pentru Departamentul de Știința Mediului
Componența Comisiei de evaluare a dosarelor depuse pentru obținerea gradației de merit, aprobată de către Consiliul facultății în data de 02 septembrie 2025 este formată din:
Conf. dr. Petrescu- Mag Ruxandra – Mălina
Șef lucrări dr. Arghiuș Viorel-Ilie
Lector dr. Manciula Dorin-Iosif
Supleanți:
Conf. dr. Gligor Delia-Maria
Șef lucrări dr. Baciu Nicolae
Componența Comisiei de soluționare a contestațiilor aprobată de către Consiliul facultății în data de 02 septembrie 2025 este formată din:
Prof. dr. Roșu Cristina-Doina
Șef lucrări dr. Bălc Ramona
Șef lucrări dr. Sevianu Eliana-Maria
Supleanți:
Conf. dr. Beldean – Galea Mihail – Simion
Șef lucrări dr. Măcicășan Vlad
Potrivit Metodologiei-cadru şi criteriilor privind acordarea gradațiilor de merit de către Universitatea Babeş-Bolyai-Modificată și completată prin HS nr. 49/11.04.2022 – sunt stabilite următoarele criterii:
Art.6.
(1) La concursul organizat în vederea acordării gradaţiilor de merit poate participa personalul didactic şi didactic auxiliar care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) ocupă o funcţie didactică în calitate de titular (condiţie care se aplică pentru personalul didactic) sau ocupă o funcţie didactică auxiliară în baza unui contract individual de muncă (CIM) pe durată nedeterminată, cu normă întreagă în Universitate (condiţie care se aplică pentru personalul didactic auxiliar);
b) are o vechime în instituţie, într-o funcţie didactică sau didactică auxiliară (în baza unui CIM), de cel puţin 3 ani;
c) a obţinut la evaluările de către conducere, conform procedurilor operaţionale de evaluare a activităţii profesionale, pe ultimii 3 ani în care s-a aflat în activitate, calificativul cel puţin „foarte bine”;
d) media punctajului valid obţinut la evaluările de către studenţi în ultimii 3 ani, conform Procedurii operaţionale privind organizarea şi desfăşurarea procesului de evaluare a prestaţiei didactice de către studenţi (PO-CDUMC-AC 01 şi PO-CDUMC-AC 02), este mai mare de 3,5 (condiţia se aplică exclusiv personalului didactic).
Media punctajului valid obţinut reprezintă media aritmetică a mediei generale a profesorului pe disciplină pentru disciplinele predate în ultimii 3 ani universitari, în condiţiile în care numărul chestionarelor valide completate pentru o unitate didactică ( curs/seminar/lucrare practică) evaluată depăşeşte pragul de 30% din numărul studenţilor înscrişi, şi numărul chestionarelor valide completate este de cel puţin 5.
În cazul în care numărul chestionarelor valide se situează sub pragul de 30% din numărul studenţilor înscrişi, sau numărul chestionarelor valide completate nu este de cel puţin 5, această conditie nu se va lua în considerare.
e) deţine titlul ştiinţific de doctor (condiţia se aplică exclusiv personalului didactic);
f) nu a fost sancţionat disciplinar, exceptând situaţia în care sancţiunea a fost radiată potrivit legii;
g). îndeplineşte criteriul de fidelitate faţă de universitatea Babeş-Bolyai, conform art. 115 alin (1) din Carta UBB (condiţia se aplică exclusiv personalului didactic);
h). are cont public pe Google Scholar, ORCID şi Publons asociat direct şi în mod clar cu universitatea (condiţia se aplică exclusiv personalului didactic);
i). are întocmit şi avizat planul individual de carieră academică pentru anul universitar următor. Această condiţie se va lua în considerare începând cu anul universitar 2021/2022.
j). standardele facultăţii (pentru funcţiile de asistent de cercetare, asistent universitar/CS şi lector universitar/şef de lucrări/CS III) sau standardele minimale CNA TDCU (pentru funcţiile de conferenţiar universitar/CS II profesor universitar/CS I).
(2) Personalul didactic şi didactic auxiliar care a beneficiat de gradaţia de merit poate participa din nou la concurs.
Documente utile
Standardele pentru ocuparea posturilor in cadrul Facultății de Ştiinţa şi Ingineria Mediului