Burse, semestrul I, an universitar 2024-2025

Burse, semestrul I, an universitar 2024-2025

Burse semestrul I, an universitar 2024-2025

CERERILE PENTRU BURSA DE PERFORMANȚĂ / MERIT ȘI DOSARELE DE BURSĂ SOCIALĂ  PENTRU SEMESTRUL I, an universitar  2024/2025 se depun exclusiv electronic pe platforma dedicată burselor:

https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/

Perioada de depunere : 30.09.2024 ora 8.00 -18.10.2024 ora 16.00

CERERE BURSĂ (pdf…)

Dosarul electronic încărcat în platformă va cuprinde documentele în ordinea prezentată în formularul „Verificare conformitate” din Regulamentul de burse, cu paginile numerotate în ordinea prezentată și semnate  pe fiecare pagină .

Lunile care se iau în considerare pentru calcularea veniturilor pentru acordarea burselor sociale în semestrul I al anului universitar 2024-2025 sunt octombrie 2023 – septembrie 2024, cu încadrarea în venitul minim net lunar pe membru de familie în valoare de 2.150 lei.
Pentru studenții care provin din familii ale căror venituri lunare nete medii pe membru de familie sunt mai mici decât salariul de bază minim net pe economie precizat dosarul va curpinde:
  1. Anexa 7, Anexa 8 – veniturile se vor completa de către student în baza veniturilor familiei din ultimele 12 luni precizate, Anexa 9, Anexa 10, Anexa 12 – acordul olograf = semnătură scrisă de mână, Anexa 13– acordul olograf = semnătură scrisă de mână
  2. Copie a cărţii de identitate ale aplicantului și ale părinților
  3. Copie a certificatului de naștere a aplicantului
  4. Copii ale certificatelor de naștere și ale cărților de identitate membri ai familiei, aflați în întreținerea părinților
  5. Declarație pe propria răspundere a unuia dintre membrii majori ai familiei, pentru membrii majori ai familiei fără discernământ sau copii minori aflați în întreținerea familiei, care nu urmează o formă de învățământ și nici nu obțin venituri proprii
Pentru studenții orfani de unul sau ambii părinți sau cei care provin din familii, monoparentale dosarul va cuprinde după caz:
  1. Anexa 7, Anexa 8 – veniturile se vor completa de către student în baza veniturilor familiei din ultimele 12 luni precizate, Anexa 9, Anexa 10, Anexa 12 – acordul olograf = semnătură – de mână, Anexa 13– acordul olograf = semnătură scrisă de mână
  2. Copie a cărţii de identitate ale aplicantului și a părintelui după caz
  3. Copie a certificatului de naștere a aplicantului
  4. Copii a/ale certificatelor de deces al/ale părinților
  5. Declaratie pe propria răspundere a părintelui privind starea civilă din care să reiasă faptul ca nu este căsătorit (dacă este cazul)
  6. Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie după certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei (dacă este cazul)
  7. Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela (dacă este cazul)
Pentru studenţii care solicită bursă socială pe criteriul medical, dosarul va curpinde:
  1. Anexa 9, Anexa 11, Anexa 12 – acordul olograf = semnătură de mână
  2.  Copie a cărţii de identitate ale aplicantului
  3. Document medical eliberat de un medic specialist (care a promovat examenul de specialitate în domeniul diagnosticului sau medic primar cu competențe în domeniul diagnosticului), altul decât medicul de familie, respectiv Certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul și care se încadrează în categoriile de boli specificate la art 16 din Regulamentul de burse, alin. 5, punctul 2- încadrarea o poate face medicul specialist, medicul de familie sau medicul arondat facultății și trebuie precizată pe document.

Documentele medicale vor fi vizate obligatoriu de medicul de familie sau de medicul de familie studențesc că suferă de una din afecțiunile prevăzute de Ordinul 6.742/4.12.2023 și se încadrează și articolul 10 alineatul (9), litera b), prin MENȚIONAREA CLARĂ a acestui lucru pe documentele medicale și anume: 1) studenții  bolnavi de tuberculoză, care se află în evidența unităților medicale – pe perioada tratamentului tuberculotic, 2) celor care suferă de diabet insulinonecesitant, 3) boli maligne, 4) sindromuri de malabsorbție severe, 5) boală cronică de rinichi în program de dializă, 6) astm bronșic persistent moderat sau sever, 7) epilepsie grad mal, 8) cardiopatii congenitale, 9) hepatită cronică cu fibroză avansată (stadiul  F3 sau F4), 10) glaucom, 11) miopie gravă, 12) boli imunologice autoimune forme  severe, 3)  boli rare atestate de un medic specialist, 14) tulburări din spectrul autist, 15) boli hematologice  severe care necesită tratament continuu sau spitalizări frecvente (hemofilie, talasemie, etc.), 16) suditate bilaterală, 17) fibroză chistică, 18) cei infestați cu virusul HIV sau bolnavi de  SIDA, 19) cei cu deficiențe locomotorii severe, 20) studenți care prezintă un Certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat, fără a se lua în considerare  nivelul venitului mediu pe membru de familie.

Pe documentul medical trebuie sa scrie clar conf. Ordinului 6.742/4.12.2023, încadrarea  diagnosticului precizat una din caracteristici: persistent, moderat sau sever.

În cazul în care părinții studentului lucrează sau domiciliază în  străinătate, sau dacă veniturile familiei sunt ZERO, este nevoie de ANCHETĂ SOCIALĂ