Facultatea de Știința și Ingineria Mediului

Practică 2024-2025

Variante și opțiuni de practică –  an universitar 2024-2025, Facultatea de Știința și Ingineria Mediului

VARIANTA DE PRACTICĂ a.

Evaluarea va fi făcută de cadrul didactic responsabil al opțiunii de practica care, după evaluare, în vederea trecerii notelor în catalog, va  transmite notele responsabililor de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula)

1. Centrul de Radioactivitatea Mediului si Datare Nucleară (Studenți eligibili: an I și II SM, respectiv II și III IM)

Termen limită de înscriere: Cât mai curând posibil; nu mai târziu de 9 decembrie 2025.

Cadru didactic responsabil: Lector dr. Anca AVRAM (Contact: anca.giurgea@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

2. Laboratorul ACTRIS/RADO UBB 

Numărul de locuri: 4

Termen limită de înscriere: Cât mai curând posibil; nu mai târziu de 9 decembrie 2025.

Studenți eligibili: studenți care au urmat cursul de Teledetecție aplicată

Cadrele didactice responsabile:

Lector dr. Horațiu Ștefănie (contact: horatiu.stefanie@ubbcluj.ro)

Lector dr. Andrei Radovici (contact: andrei.radovici@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

3. ICI-BNS, Centrul de radioactivitatea mediului si datere nucleară

Cadru didactic responsabil: Conf dr. Robert Begy (Contact: robert.begy @ubbcluj.ro)

Termen limită de înscriere: Cât mai curând posibil; nu mai târziu de 9 decembrie 2025.

Documente necesare și condiții:

4. Proiect PNRR-III-C9-2022 – I5 PNRR/2022/component nr. 9/investiția nr.5: Cercetarea integrate și soluții sustenabile pentru protecția și restaurarea ecosistemelor din bazinul inferior al Dunării – zona costieră a Mării Negre – ResPonSE

Numărul de locuri: 10

Termen limită de înscriere: Cât mai curând posibil; nu mai târziu de 9 decembrie 2025.

Cadru didactic responsabil: Lector dr. Carmen Roba (Contact: carmen.roba@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

5. Proiect EcoVoce Speak Up! – Monitorizarea problemelor de mediu cu ajutorul Informațiilor Geografice Voluntare prin implicarea comunităților locale

Numărul de locuri: 2

Termen limită de înscriere: 1 decembrie 2024.

Cadru didactic responsabil: CS III dr. Lucrina Ștefănescu (Contact: lucrina.stefanescu@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

Studenții trebuie să cunoască bine limba engleză și să lucreze în echipă. Stagiul de practică acoperă 80 – 96 ore de practică, începe în noiembrie 2024 și se termină în 30 aprilie 2025

6. Proiect Sustainable Future: INTEGRArea pe piața muncii pentru Școala de Inginerie și Tehnologie a UBB (INTEGRA) 

cLector dr. Dorin Manciula (Contact: dorin.manciula@ubbcluj.ro)

Toate informațiile și detaliile vor fi publicate pe site în momentul începerii proiectului (estimare – semestrul II 2024-2025)

ObservațieFIȘA DE ACTIVITATE în cadrul fiecărei opțiuni va fi întocmită de cadrul didactic responsabil și va fi comunicată studentului. Ea suplinește Raportul de activitate, cuprinzând totodată și competențele dobandite de student pe parcursul stagiului (în conformitate cu competențele din suplimentul de diploma al domeniului și ciclului urmat de student)

 

VARIANTELE DE PRACTICĂ b. și c. (parteneri de practică)

Varianta b.,  conform Listei de Parteneri FȘIM

Evaluarea va fi făcută de responsabilii de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula) la datele stabilite pentru cele 2 sesiuni (vară, toamnă 2025)

Termen limită de înscriere: Cât mai curând posibil; nu mai târziu de 15 februarie 2025

Cadrele  didactice responsabile: 

Conf. dr. Mălina PETRESCU-MAG (Contact:malina.petrescu@ubbcluj.ro (domeniul SM)

Lector dr. Dorin Manciula (Contact: dorin.manciula@ubbcluj.ro)  (domeniul IM)

Documente necesare și condiții:

Aceasta opțiune de practică poate acoperi orice număr de ore de practică, în funcție de numărul de ore la disciplina Practică profesională din Planul de Învățământ al specializării studentului

Varianta c., Conform opțiunii studenților (Parteneri identificați de studenți)

Evaluarea va fi făcută de responsabilii de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula) la datele stabilite pentru cele 2 sesiuni (vară, toamnă 2025)

Termen limită de înscriere: Cât mai curând posibil; nu mai târziu de 15 februarie 2025

Cadrele  didactice responsabile: 

Conf. dr. Mălina PETRESCU-MAG (Contact:malina.petrescu@ubbcluj.ro (domeniul SM)

Lector dr. Dorin Manciula (Contact: dorin.manciula@ubbcluj.ro)  (domeniul IM)

Documente necesare și condiții:

 

 

VARIANTA DE PRACTICĂ d. Internship, voluntariat

  • Asociația TĂȘULEASA SOCIAL (Tășuleasa, Bistrița-Năsăud) sau altă entitate

Evaluarea va fi făcută de responsabilii de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula) la datele stabilite pentru cele 2 sesiuni (vară, toamnă 2025)

Cadru didactic responsabil: Conf. dr. Nicoleta Brișan (Contact: nicoleta.brisan@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

Lista va fi completată de facultate pe măsură ce apar opțiuni,. Opțiunile pot fi identificate și de studenți

 

VARIANTA DE PRACTICĂ e. Aplicații de teren/școli de vară

  • Aplicație practică de primăvară

Evaluarea va fi făcută de responsabilul opțiunii de practica care, după evaluare, în vederea trecerii notelor în catalog, va  transmite notele responsabililor de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula)

Cadru didactic responsabil: Conf. dr. Liviu Muntean (Contact: liviu.muntean@ubbcluj.ro)

Termen limită de înscriere: Nu mai târziu de 15 martie 2025

Documente necesare și condiții:

Aplicația se va desfășura într-o perioadă din luna mai 2025 comunicată ulterior . Detalii privind numărul de locuri, condițiile de organizare vor fi, de asemenea, comunicate până la sfârșitul semestrului I

 

  • Aplicație practică itinerantă (linia maghiară Cluj și extensia Sf. Gheorghe) pe traseul: Cluj –  Sf. Gheorghe – Rezervatia de bizoni Vama Buzaului – Vulcanii Noroiosi – Muntele Rosu – Observator Seismologic – Varful Ciucas – Sfantu Gheorghe – Cluj

Evaluarea va fi făcută de responsabilii opțiunii de practica iar după evaluare, notele vor fi trecute în catalog de responsabilul de practică linia maghiară Lector dr. Melinda Vigh

Cadrele  didactice responsabile: 

Dr. Artur Ionescu (Contact: artur.ionescu@ubbcluj.ro)

Lector dr. Melinda Vigh (Contact: melinda.vigh@ubbcluj.ro)

Termen limită de înscriere: Nu mai târziu de 15 martie 2025

Documente necesare și condiții:

Aplicația se va desfășura în intervalul 30 aprilie – 4 mai 2025. Detalii privind condițiile de organizare vor fi, de asemenea, comunicate până la sfârșitul semestrului I

 

  • Școala de vară Coronini[1] – Evaluarea calității și managmentul resurselor de apă în anumite sectoare reprezentative ale fluviului Dunărea

Evaluarea va fi făcută de responsabilul opțiunii de practica care, după evaluare, în vederea trecerii notelor în catalog, va  transmite notele responsabililor de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula)

Cadrul  didactic responsabil: Conf. dr. Nicoleta Brișan (Contact: nicoleta.brisan@ubbcluj.ro)

Termen limită de înscriere: Nu mai târziu de 15 martie 2025

Documente necesare și condiții:

Intervalul propus pentru desfășurare 8 – 13 septembrie 2025. Realizată în parteneriat cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Geologie și Geoecologie Marină (GeoEcoMar) . Finanțare ME. Numărul de locuri disponibile vor fi comunicate  până la începutul semestrului II (se va ține seama în principal de ordinea înscrierii)

[1] Școlile de vară sunt activități extracurriculare și nu sunt organizate pentru practica studenților. La cerere însă, activitățile desfășurate în cadrul acestora pot fi echivalate și recunoscute ca practică

 

  • Școala Internațională de vară1, Insula Vulcano – Vulcano, Sicilia, Italia

Evaluarea va fi făcută de responsabilul opțiunii de practica care, după evaluare, în vederea trecerii notelor în catalog, va  transmite notele responsabililor de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula)

Termen limită de înscriere: Nu mai târziu de 15 februarie 2025

Cadrul  didactic responsabil: Dr. Artur Ionescu (Contact: artur.ionescu@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

Școala se va desfășura în intervalul 9-13 iunie 2025. Tematicile vor fi: geologie , geochimice, vulcanologie. Costurile vor fi suportate în totalitate de studenți Școala se va desfășura în intervalul 9-13 iunie 2025. Tematicile vor fi: geologie , geochimice, vulcanologie. Costurile vor fi suportate în totalitate de studenți.

[1] Școlile de vară sunt activități extracurriculare și nu sunt organizate pentru practica studenților. La cerere însă, activitățile desfășurate în cadrul acestora pot fi echivalate și recunoscute ca practicăv

  • 3rd Carpathian Fluid Geochemistry Summer School 

Evaluarea va fi făcută de responsabilul opțiunii de practica care, după evaluare, în vederea trecerii notelor în catalog, va  transmite notele responsabililor de practică pe domenii – SM (Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag) și IM (Lector dr. Dorin Manciula)

Termen limită de înscriere: Nu mai târziu de 15 februarie 2025

Cadrul  didactic responsabil: Dr. Artur Ionescu (Contact: artur.ionescu@ubbcluj.ro)

Documente necesare și condiții:

Școala se va desfășura în perioada 21-26 iulie 2025. Tematicile vor fi: geochimie, vulcanologie, geologie, hidrologie