Facultatea de Știința și Ingineria Mediului

Procedura practică

Variante pentru efectuarea practicii 

  • a. Practică în laborator/proiect FȘIM
  • b. Practică la parteneri propuși de FȘIM în baza parteneriatelor existente și a acordurilor privind efectuarea stagiilor de practică profesională încheiate
  • c. Practică la parteneri (instituții/operatori economici) identificați de către student/propuși de FȘIM 
  • d. Internship, voluntariat (agenți economici, unități de cercetare, laboratoare de cercetare, instituții, ONG-uri)
  • e.Aplicații de teren/școli de vară organizate de facultate (variantele și condițiile de participare vor fi anunțate până în luna martie pe site FȘIM)

 

Documente necesare pentru desfăşurarea practicii și completarea Portofoliului de practică

 

 

Modul de desfăşurare a practicii profesionale

 Stagiul aferent practicii profesionale poate fi efectuat pe întreg parcursul anului universitar.

 PAȘII CARE TREBUIE URMAȚI SUNT:

Studentul va identifica varianta de practică dorită și se va înscrie online prin intermediul formularului google (disponibil în dreptul fiecărei variante de practică), până la termenul limită definit;

 Pentru variantele a. și e. :

  •  Fiecare cadru didactic responsabil al unei opțiuni de practică ofertată își va gestiona atât grupul de studenți înscriși, cât și organizarea și evaluarea stagiului.

Pentru variantele b. și c. :

  • Studentul, după înscrierea făcută prin intermediul formularului google, va completa și semna cu partenerul de practică, în 2 exemplare, Convenția de practică.

!!! IMPORTANT !!! Convențiile semnate în original de către student și partenerul de practică vor fi depuse la Secretariatul FȘIM. Acestea pot fi depuse oricând iar semnarea lor se va face de două ori pe lună. Convențiile depuse și semnate vor fi ridicate de student tot de la Secretariat în zilele imediat următoarele datelor de 15, respectiv 30/31 ale lunii în care au fost depuse.

  • Studentul își va efectua stagiul de practică participând la activitățile organizate, un număr de ore, recomandat a fi egal cu cel prevăzut în Planul de învățământ al specializării urmate (în cazul unui număr mai mic de ore efectuate în stagiul pentru care s-a încheiat Convenția, studentul își va complete numărul de ore aferent practicii profesionale într-o altă variantă de practică);
  • Pe parcursul efectuării stagiului, în fiecare zi de practică, studentul își va completa Raportul de activitate a studentului, cu activitățile desfășurate și cuantumul de ore aferent acestora;
  • La sfârşitul perioadei de practică, studentul, pe lângă Raportul de activitate al studentului, completat de către el și avizat de tutore, trebuie să depună în portofoliul său, conform specializării, și Fișa de evaluare a studentului de către tutore (pe domeniul știința mediului – licență sau master, respectiv ingineria mediului – licență sau master) completată de către tutorele de practică din cadrul firmei/instituţiei parteneră.

Pentru varianta d. :

  • Studentul va urma aceeași pași ca la variantele b. și c. doar că nu va trebui să semneze Convenția de practică.

 

Evaluarea stagiului de practică

1. Condițiile necesare pentru evaluarea stagiului de practică al studentului sunt:

  • existența Portofoliului de practică, complet, cu toate documentele solicitate conform cu varianta de practică efectuată sau solicitarea responsabilului opțiunii în care acesta și-a realizat stagiul de practică
  • prezentarea la Colocviul de practică (organizat de responsabilul opțiunii în care acesta și-a realizat stagiul de practică – var. a și e, respectiv cel fixat în cate o dată din sesiunile de vară și/sau toamnă – var. b., c. și d.)

Portofoliul de practică  necesar pentru evaluarea stagiului de practică va fi depus de către student în momentul prezentării la Colocviul de practică.

2. Modalitatea de acordare a notei

Nota obținută la Practică profesională va reprezenta:

  • Media aritmetică dintre nota acordată de evaluatori în cadrul colocviului de practică și Nota tutorelui de practică (variantele b, c și d);
  • Nota cadrului didactic/cercetătorului coordonator al stagiului de practică în laborator/proiect propus de FȘIM (varianta a);
  • Nota coordonatorului de aplicații de teren/școli de vară (varianta e).

 

Responsabili de practică în cadrul FȘIM

–  Conf. dr. Mălina Petrescu-Mag (domeniul Știința Mediului)

–  Șef lucr. dr. Dorin Manciula (domeniul Ingineria Mediului)

Eventuale clarificări pot fi solicitate la adresa: practica.enviro@ubbcluj.ro